Which model would be more favourable for post-Brexit UK trade with the EU?

Norway
25% (15 votes)
Switzerland
3% (2 votes)
Turkey
2% (1 vote)
Canada
67% (41 votes)
Singapore or Hong Kong
3% (2 votes)
Total votes: 61

Comments

Ministrul de finanțe britanic, Philip Hammond a declarant public că nu trebuie să existe o schimbare imediată și exagerată a regulilor de imigrare până când Marea Britanie nu părăsește definitive Uniunea Europeană. Guvernul de la Londra are stabilite deja detaliile privind drepturile cetățenilor Uniunii Europene după Brexit. Marea Britanie nu își închide porțile imigranților, ci ea dorește să aibă ocazia de a-și selecta imigranții în funcție de anumite criterii cum ar fi economia (venitul). Ziarul The Financial Times a publicat că ministrul Hammond dorește un accord de tranziție ,,off-the-shelf”. După părerea mea, Uniunea Erupeană ar trebui să negocieze dur cu Marea Britanie, deoarece dacă îi va oferi acesteia beneficiile ce le aduce piața unică, atunci și ea la rândul ei trebuie să contribuie la protejarea economică. În acest caz, Marea Britanie ar putea folosi ca exemplu acordul Uniunii Europene cu Canada, deoarece chiar dacă nu oferă o libertate totală, Canada se bucură de beneficiile oferite de piața unică prin respectarea legislației europene, astfel atât Uniunea Europeană cât și Canada au o politică comercială benefică și avantajoasă pe ambele părți.
Total votes: 33
Peer vote

In prezent se speculeaza o serie de scenarii privind Brexitul, unul dintre ele luand forma de ''no deal'' intre Marea Britanie si Uniunea Europeana, ceea ce va implica schimbari majore privind comertul intre acestea. UE este cel mai mare partener comercial al Regatului Unit (44% din totalul exporturilor din UK au ajuns in UE in 2017, in timp ce 53% din totalul importurilor din UK proveneau din UE), dar in lipsa unei intelegeri echitabile, comertul va suferi prin faptul ca va fi ingreunat de birocratie, fiind preconizate perturbari transfrontaliere, preturi mai mari, controale prelungite la vama etc. De asemenea, in lipsa unui acord cu UE, Marea Britanie, membra a Organizatiei Mondiale a Comertului, va avea drept optiune sa faca comert in conformitate cu normele OMC. Aceasta inseamna ca dreptul britanic de a exporta servicii financiare in UE ar putea fi redus pentru a se potrivi cu dreptul unor tari precum India sau China pentru a respecta regulile OMC. In ceea ce priveste modelele disponibile Marii Britanii dupa Brexit, daca aceasta ar adera la Spatiul Economic European dubland varianta Norvegiei, ar avea acces la piata unica a UE in schimbul acceptarii liberei circulatii a cetatenilor UE si a contributiei la bugetul comunitar, dar fara a avea vreun cuvant de spus in ceea ce priveste normele UE. Totusi, alaturarea sa Norvegiei, Islandei si Liechtensteinului in Spatiul Economic European nu este considerata o optiune viabila pentru Marea Britanie avand in vedere ca guvernul are de gand sa excluda libertatea de miscare a cetatenilor UE. Mai departe, UE dispune de acorduri comerciale si cu Elvetia permitandu-i acesteia accesul la Piata Unica, insa duce lipsa unor institutii care sa ranforseze aceste intelegeri. Totodata, UE a incheiat relatii si cu Turcia (a patra cea mai mare piata de export a UE si al cincilea cel mai mare furnizor de importuri) si Singapore (ofera noi oportunitati europenilor in sectorul telecomunicatiilor, ingineriei, transportului maritim), insa modelul cel mai potrivit pe care-l poate urma Marea Britanie vizeaza modelul acordului dintre UE si Canada. Acordul CETA dintre UE si Canada s-a incheiat in urma a catorva ani de negocieri si implica reducerea tarifelor, facilitarea exportului de bunuri si servicii, acordand beneficii persoanelor si afacerilor ambelor semnatare. Marea Britanie ar putea negocia varianta unui asemenea acord cu UE, dar UE nu trebuie sa-i ofere acesteia conditii mai favorabile decat cele pe care le ofera Canadei, caci la urma urmei, Marea Britanie este cea care renunta prin Brexit la privilegiile sale comerciale de membra a UE.
Total votes: 34
Peer vote

Comerțul cu bunuri și servicii aduce o contribuţie semnificativă la intensificarea creșterii economice durabile și la crearea de locuri de muncă. Peste 30 de milioane de locuri de muncă din UE depind de exporturile în afara UE. Uniunea gestionează relațiile comerciale cu țări terțe prin intermediul acordurilor comerciale. Acestea sunt concepute pentru a crea oportunități comerciale mai bune și a înlătura barierele din calea comerțului. Consider că modelul cel mai rentabil pe care Marea Britanie ar trebui să-l urmeze ar fi cel al Canadei. Canada și UE au o lungă istorie de cooperare economică. Cuprinzând 28 de state membre, cu o populație totală de peste 500 de milioane și un PIB de 13.0 trilioane de euro în 2012, Uniunea Europeană (UE) este cea mai mare piață unică, investitor și comerciant din lume. UE reprezintă pentru Canada al doilea cel mai mare partener comercial în bunuri și servicii. În 2008, exporturile de bunuri și servicii din Canada către UE au însumat 52,2 miliarde de dolari canadieni, având o creștere de 3,9% față de 2007, iar UE a exportat către Canada bunuri în valoare de 62,4 miliarde de euro. Uniunea Europeana ar putea răspunde afirmativ la o propunere de genul acesta din partea Marii Britanii însa trebuie să aibă în vedere nediscriminarea dintre țări. Astfel, Marea Britanie ar putea avea aceleași relații comerciale după exemplul Canadei,dat fiind faptul că renunță la toate privilegiile sale comerciale în calitate de membru al Uniunii.
Total votes: 31
Peer vote

Spui ca este modelul potential mai benefic dar nu de ce. Ca sa sustii ca este cel mai avantajos model va trebui sal compari cu celelalte alternative in termeni de benefici si costuri.
Total votes: 2
Peer vote

Guvernul Marii britanii are de gand sa excluda libertatea de miscare a cetatenilor UE, însă Marea Britanie nu își închide porțile imigranților, ci ea dorește să aibă ocazia de a-și selecta imigranții în funcție de anumite criterii. În lipsa unei intelegeri echitabile, comertul va suferi prin faptul ca va fi ingreunat de birocratie, fiind preconizate perturbari transfrontaliere, preturi mai mari, controale prelungite la vama etc. Peste 30 de milioane de locuri de muncă din UE depind de exporturile în afara UE. Susţinătorii CETA afirmă că acordul va duce la creşterea cu 20% a comerţului între Canada şi Uniunea Europeană şi va creşte economia Uniunii Europene cu 12 miliarde de euro, dar şi cea a Canadei cu aproape 8,4 miliarde de euro (9 miliarde de dolari). "Canada și UE au o lungă istorie de cooperare economică. Cuprinzând 28 de state membre, cu o populație totală de peste 500 de milioane și un PIB de 13.0 trilioane de euro în 2012, Uniunea Europeană (UE) este cea mai mare piață unică, investitor și comerciant din lume. UE reprezintă pentru Canada al doilea cel mai mare partener comercial în bunuri și servicii. În 2008, exporturile de bunuri și servicii din Canada către UE au însumat 52,2 miliarde de dolari canadieni, având o creștere de 3,9% față de 2007, iar UE a exportat către Canada bunuri in valoare de 62,4 miliarde de euro."(https://ro.wikipedia.org/wiki/Acordul_de_comer%C8%9B_liber_%C3%AEntre_Uniunea_European%C4%83_%C8%99i_Canada#cite_note-3) Marea Britanie ar putea negocia varianta unui asemenea acord cu Uniunea Europeana, dar UE nu trebuie sa-i ofere acesteia conditii mai favorabile decat cele pe care le ofera Canadei, deoarece Marea Britanie este cea care renunta prin Brexit la privilegiile pieței unice.
Total votes: 32
Peer vote

Daca cineva te intreaba ce model este cel mai bun nu ajuge sa analizezi cat de bun este un model.
Total votes: 0
Peer vote

Guvernul britanic pregăteşte o nouă politică vamală, care prevede liberalizarea mai multor sectoare dacă Regatul Unit iese din UE fără un acord pe 29 martie. Potrivit ministrului britanic al mediului de afaceri, Greg Clark, schimbările preconizate în cazul unui „Brexit dur” „vor avea mari implicaţii asupra diferitelor sectoare ale economiei”. Guvernul de la Londra are în plan cel mai mare proces de liberalizare economică din istorie, care ar presupune o diminuare sau eliminare a taxelor vamale pentru mai multe produse, printre care se numără unele componente auto şi alimente, inclusiv carne. O astfel de reducere a taxelor vamale ar avea ca obiectiv evitarea unei creşteri puternice a preţurilor la anumite produse de import după Brexit şi, de asemenea, să arate că economia Regatului Unit rămâne deschisă pentru afaceri. Legislatia UE restrictioneaza negocierea unui ACL pentru perioada post 2019, dar totusi este cel mai plauzibil scenariu intermediar. Acest ACL ar putea sa fie unul limitat care sa asigure doar comertul de bunuri fara taxe vamale sau, in cazul mai optimist, ar putea sa fie un acord liber cuprinzator care sa acopere si domeniul serviciilor, al investitiilor, domeniul mereu sensibil al produselor agricole si al standardelor si reglementarii.
Total votes: 28
Peer vote

Retragerea Marii Britanii din cadrul Uniunii Europene aduce cu sine și reorientarea acesteia spre alte modele specifice țărilor din afara UE. Totodată, ieșirea acesteia din sapțiul comunitar determină pierderea statutului de membru și implicit privilegiile drepturilor anterioare. Totuși, Marea Britanie consideră că această decizie o va ajuta să fie mai liberă în privința comerțului mondial și în același timp va avea control asupra frontierelor sale prin restricționarea migrației. În acest sens, modelul pe care Marea Britanie l-ar putea adopta al fi cel însușit de Norvegia. Acest model îi va permite Angliei să aibă acces încontinuare la piața unică. Astfel, s-ar reduce barierele ce țin de comerț dintre UE și Marea Britanie. Modelul Norvegiei presupune aderarea la două organizații cheie: Asociația Europeană a Liberului Schimb(EFTA) și Spațiul Economic European(SEE). Putem spune că acest model ar fi cel mai puțin dăunător pentru Marea Britanie, permițându-i în acelaș timp să nu se implice în politicile controversate ale UE precum cele ce țin de Politica Agricolă Comună sau de respectarea jurisdicțiilor Curții Europene de Justiție. Problema Brexit-ului a fost determinată de factorul migrației. În acest sens, organizația numită Spațiului Economic European(SEE) are anumite reglementări care permit statelor care nu sunt membre ale UE să poată renunța la cele patru libertăți în cazul în care satele întâmpină probleme economice, sociale sau de mediu. În plus, UE a afirmat că modelul Norvegiei este disponibil pentru Marea Britanie, însă cele două organizații amintite mai sus,EFTA ȘI SEE cer Marii Britanii stabilitate și certitudinea că aceasta va rămâne mult timp adepta acestui model în cazul în care va lua o decizie în acest sens. Acesta ar putea fi un posibil scenariu avantajos pentru Marea Britanie, însă premierul olandez Mark Rutle afirma că din această situație dintre UE și Marea Britanie faptul că ”toți pierd, nimeni nu câștigă”.
Total votes: 28
Peer vote

Viitorul Reatului Unit este încă unul incert, putem identifica trei cazuri în care pot decurge lucrurile: în primul caz Regatul Unit să activeze o manevră de întorcere în UE, propunând un nou ferendum care să stabilescă schimbarea ideii inițiale de parăsire a UE; a doua posibilitate este ca ” divorțul” între UE și Regatul Unit să aibă loc fără nici-un acord, situație în care lucrurile ar fi mai complicate, deoarece penrtu o efectivă ieșire a Regatului Unit trebuie recunoscută și acceptată de ambele părți; ultima solutie este ca acestă diviziune să se producă cu un acord care să reprezinte interesele ambelor părți. În acest caz ceea mai bună opțiune este ca UE să evalueze acordurile pe care le are deja cu alte părți terze din afara UE, de pilda cu Norvegia, Canada, Turcia și multe altele și să înțeleagă care dintre aceste tipuri de acorduri s-ar potrivi mai bine în cazul Regatului Unit. Comisia Europeană a sugerat ca Regatul Unit să facă o alegere pentru relația sa comercială post-brexit: să devină o persoană care deține reguli cu acces nelimitat la piață (cum este în cazul Norvegiei) sau să aibă un acord de comerț standard (ca în cazul Canadei). Relațiile economice între Norvegia și UE sunt reglementate prin Acordul privind Spațiul Economic European. UE rămâne partenerul major de import și export pentru Norvegia, captând 71,2% din comerțul acesteia. Acordul SEE prevede un grad ridicat de integrare economică, norme comune de concurență, norme privind ajutoarele de stat și achizițiile publice. Primul ministru britanic a respins modelul norvegian pe motiv că a deveni un beneficiar de reguli fără vot formal ar fi inutil din puct de vedere politic. În schimb relațiile între UE și Canada sunt reglementate de Acordul economic și comercial cuprinzător. De-a lungul anilor UE și Canada au încheiat o serie de acorduri bilaterale suplimentare pentru facilitarea comerțului. Acordul CETA aduce beneficii atât persoanelor, cât și întreprinderilor din întrega Europa, inclusiv dezmembrarea majorității taxelor vamale și reducerea birocrației ceea ce face mai ușor pentru europeni să lucreze în Canada. Acest acord de comerț în stil canadian, care nu acoperă o mare parte din sectorul serviciilor( în jur de 80% din economia Regatului Unit) reprezintă o schimbare pasivă în accesul pe piață, care ar provoca daune grave economiei britanice. Cert este că acesta este o decizie complicată și sensibilă deoarece UE și Regatul Unit încep negocierile dintr-o poziție unică, Marea Britanie fiind primul stat care a hotărât să părăsească Uniunea. Aceasta este o alegere strategică ce necesită timp, Marea Britanie ar trebui sa își modeleze propunerile într-un mod care să răspundă preocuparilor UE. Obiectivul Regatului Unit este menținerea, cel mai liber posibil, accesul la piata unică și evitarea formării de bariere de reglementare. Nici-un precedent dintrei cei supraelencați nu poate oferi o soluție imediată și rentabilă, cel mai bine este ca UE și Regatul Unit să preia un pic din toate modelele de acorduri existente și să le personalizeze la situația actuală. (https://www.instituteforgovernment.org.uk/summary-trade-after-brexit?fbclid=IwAR26CKzT-XP7z-GTgE9Oo-jCtpUnCof_vdUAD8zgLP-h5JsTTEkhEgYynvM)
Total votes: 30
Peer vote

In urma celui de al 3 lea vot legat de iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana care a avut loc astazi, se pare ca Marea Britanie tinde tot mai mult spre o parasire dezorganizata a Uniunii Euorpene. Consider ca niciunul dintre aceste modele prezentate nu este potrivit in totalitate pentru a fi adoptat pentru situatia aceasta, fiind o situatie cu totul diferita, statul acesta cu care UE negociaza un acord avand o atitudine diferita (personal consider ca este nemultumit de orice propunere). Desigur, aceasta situatie poate fi privita din doua perspective: cea a Marii Britanii si cea a UE. Pentru Marea Britanie, cred ca cel mai potrivit model ar fi Canada+++, prin intermediul acestuia beneficiind de schimburi comerciale fara taxe, fara a plati vreun cost financiar Uniunii. De asemenea, beneficiaza de controlul imigrantilor si de autonomie, avand posibilitatea de a face orice tip de acord cu orice stat. Din perspectiva UE, un acord care ar putea fi considerat dur de Marea Britanie dar benefic pentru UE, ar putea fi cel de tipul Norvegiei+, in care Marea Britanie plateste costuri Uniunii Europene, dar nu beneficiaza nici de autonomie, nici de dreptul de control al imigrantilor. Practic, ar fi ca si cum ar ramane in UE, dar cu mai putine drepturi si lipsita de dreptul de a contribui la proceduri legislative in domeniul Pietei Libere. Prin urmare, pentru a evita iesirea Marii Britanii din UE fara un acord, rezumandu-se la WTO, consider ca e nevoie de ample negocieri, de o intelegere care sa obtina un echilibru intre aceste doua modele: Canada+ si Norvegia+. Nu poate fi adoptat un anumit model si aplicat acestui caz. Clar este nevoie de un "model Marea Britanie", astfel incat sa fie adaptat problemelor cu care aceasta si UE se confrunta, aducandu-le ambelor beneficii de pe urma acestui acord.
Total votes: 29
Peer vote