Which model would be more favourable for post-Brexit UK trade with the EU?

Norway
25% (15 votes)
Switzerland
3% (2 votes)
Turkey
2% (1 vote)
Canada
67% (41 votes)
Singapore or Hong Kong
3% (2 votes)
Total votes: 61

Comments

În prezent, Regatul Unit este încă membru al Uniunii Europene și, prin urmare, un membru al uniunii vamale și al pieței unice. Aceast lucru înseamnă că există comerț tarifar cu UE și că există o liberă circulație a mărfurilor, a serviciilor, a persoanelor și a capitalului între Marea Britanie și restul UE. Consider că niciunul din modelele de mai sus nu explică cel mai bine situația marii britanii, dar dacă ar fi să găsesc ceva asemănări, ar fi cele al Canadei și Norvegiei. Modelele Norvegiei și Canadei au fost în general concepute ca o alegere între: un nivel ridicat de acces la piețele UE și un nivel ridicat de reglementare UE (Norvegia) sau un nivel mai scăzut de acces și de reglementare (Canada). Atât liderii britanici, cât și cei ai UE au declarat că acordul Regatului Unit va fi unul unic. Deci, deși nu vor fi exact aceleași ca modelele Norvegiei și Canadei, ele dau un sentiment de două structuri contrastante și seturi de priorități care sunt luate în considerare pentru viitorul comerț britanic-UE. Deci, această situație nu vizează acordurile mai bune pe care le are fiecare dintre acestea cu UE, ci se concentrează asupra acordurilor de liber schimb și asupra regulilor și reglementărilor care decurg din aceasta. Acordul canadian de liber schimb cu UE este cunoscut sub numele de CETA și spre deosebire de acordul Norvegiei, acesta nu este structurat în jurul modelului preexistent al pieței unice. Canada are un comerț aproape total fără tarife cu UE, dar se confruntă cu mai multe bariere de reglementare în calea comerțului. Norvegia nu este membră a UE, ci face parte din Spațiul Economic European (SEE) și, prin urmare, din piața unică a UE. A avea un model asemănător cu cel al Norvegiei ar însemna ca UK să se alătură SEE și să aibă același nivel de comerț liber și fără bariere cu țările UE, plus capacitatea de a ajunge la propriile noastre înțelegeri comerciale cu țări din afara UE.
Total votes: 17
Peer vote

Regatul Unit este încă membru al Uniunii Europene și, prin urmare, un membru al uniunii vamale și al pieței unice. Asta înseamnă că se aplică încă comerțul fără tarife cu UE și există libera circulație a mărfurilor, a serviciilor, a persoanelor și a capitalului între Marea Britanie și restul UE. În ceea ce privește direcția cu privire la modelul pe care Marea Britanie l-ar putea adopta post-Brexit, cele avute în vedere sunt cel norvegian, elvețian sau canadian. Din cele 5 modele propuse pentru relațiile dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană, modelul canadian și norvegian, s-au dovedit drept cele mai pliabile pe interesele comune ale celor doua entităti. Însă, nu putem avea certitudinea alegerii unui model anume datorită situația actuală a Brexit-ului este destul de delicată si doar timpul va raspunde întrebării referitoare la cum vor decurge relațiile de natură politică, sociala și economică dintre UE și Marea Britanie. Nu în ultimul rând, consider că relațiile dintre UE si Marea Britanie ar trebui să ramână extrem de strânse deoarece interesul ambelor entități este comun, anume prosperitatea continentului european.
Total votes: 17
Peer vote

Marea Britanie respinge o alegere binară între modelele din Norvegia și Canada. Comisia Europeană a sugerat ca Regatul Unit să facă o alegere pentru relația sa comercială post-Brexit - să devină o persoană care deține reguli cu acces nelimitat la piață, cum ar fi Norvegia, sau să aibă un acord de comerț standard, cum ar fi Canada. Marea Britanie a respins această "alegere clară și binară" între două modele existente, solicitând un acord de comenzi libere personalizate. Primul-ministru a respins modelul Norvegiei pe motiv că a deveni un beneficiar de reguli fără vot formal ar fi nealimentat din punct de vedere politic. Acordul standard de comerț liber în stil canadian, care nu acoperă o mare parte din sectorul serviciilor (în jur de 80% din economia Regatului Unit), reprezintă o astfel de schimbare pasivă în accesul pe piață, care ar provoca, în mod inevitabil, daune grave economiei britanice.
Total votes: 13
Peer vote

Un alt impact major al Brexit va fi în calculul de origine a mărfurilor. Mărfurile originare din Regatul Unit care sunt încorporate în mărfurile exportate în UE către țări terțe nu se vor mai califica drept “materii prime originare din UE”, fapt care va influența calculul de origine preferențială/nepreferențială. Originea preferențială permite reducerea sau eliminarea taxelor vamale în cadrul schimburilor comerciale dintre UE și țări non-UE în baza unor acorduri comerciale semnate între aceste părți. Având în vedere că Marea Britanie intenționează să-și negocieze propriile acorduri comerciale cu țări terțe, implicit, nu va mai fi parte din cele ale UE și nu îi vor mai fi aplicabile. Aceste acorduri ale Marii Britanii cu țări terțe urmează să fie negociate în perioada de tranziție, respectiv între 30 martie 2019 și 31 decembrie 2020, și vor putea intra în vigoare abia din 2021. În acest nou context, multe companii europene sau/și românești care vor să importe/exporte din/către Marea Britanie vor fi nevoite sa realizeze formalități vamale pentru prima dată. Este vorba de companii care, în prezent, efectuează schimburi comerciale numai cu Uniunea Europeană, de exemplu, livrări intracomunitare către Uniunea Europeană pentru care nu sunt necesare formalități vamale.
Total votes: 15
Peer vote

Ieșirea Marii Britanii din UE are mai multe variabile și necunoscute. Indiferent de scenariile vehiculate și propuse, încă nu se cunosc care sunt efectele Brexit-ului asupra propriei economii și a UE în general. Dintre toate scenariile propuse, consider că propunerea lui Nick Boles "Piața Comună 20", adică negocierea unui acord de retragere din blocul comunitar însoțit de un aranjament după modelul relației Norvegiei cu UE este unul avantajos, pentru că ar însemna atât rămânerea Regatului Unit în Piața Unică Europeană, cât și încheierea unui acord vamal cu UE. Mai mult decât atât, ar beneficia și de legislația UE prin SEE ce include cele 4 libertăți ale pieței interne (libera circulație a bunurilor, a persoanelor, a serviciilor și a capitalului) precum și a politicilor conexe (concurență, transparență și cooperare economică și monetară).
Total votes: 11
Peer vote

Dintre cele 5 modele, dupa modelul norvegian, Marea Britanie ar trebui să devină membră a Spațiului Economic European și ar păstra astfel accesul la piața unică europeană. Însă ar trebui de asemenea să adopte standardele și reglementările europene fără a avea vreo influență asupra lor. Regatul și-ar păstra contribuția financiară solidă la bugetul european și nu ar putea adopta restricții în politica de migrație. Practic, acest model nu ar rezolva problemele politice britanice cu UE și nu ar justifica Brexit-ul, deoarece nu ar acorda flexibilitatea politică pe care și-au dorit-o britanicii. Dupa modelul Turciei, barierele tarifare interne sunt evitate, Marea Britanie este nevoită să adopte reglementări pentru piața de produse și de asemenea să aplice tarifele externe ale UE, fără influență sau acces garantat la alte piețe non UE. Acest model nu convine deloc cerințelor britanice. Insa, modelul elvetian este modelul pe care mizează Marea Britanie în cazul unui Brexit. Acesta presupune o serie de acorduri bilaterale ce oferă acces la sectoare specifice a pieței unice europene. În aceste sectoare limitate regatul se va conforma reglementărilor europene, însa va negocia acorduri de liber schimb separat. Acest model este posibil, însă nu este foarte atractiv pentru UE.
Total votes: 11
Peer vote

In mod paradoxal, nu am votat pentru o tara din UE. De asemenea, nici economia nord-americana nu poate fi o varianta viabila intrucat intr-o relatie economica, unul din parteneri trebuie sa aduca ceva substantial diferit fata de celalalt partener. Singapore, asemenea tuturor tarilor asiatice, se bazeaza atat in economia interna, cat si in relatiile internationale, pe inovatie, dezvoltare tehnologica superioara celorlalte state. Asiaticii au prin cultura lor o disciplina a muncii iesita din comun, renuntand daca este cazul la zile libere sau pauze pranz. Economia asiatica este intr-un trend ascendent in ultimii 20 de ani, iar perspectivele statistice sunt ca acest trend sa se mentina. Din acest motiv, Marea Britanie pentru a-si asigura schimburi economice avantajoase cu UE post BREXIT, trebuie sa isi asume un model asiatic. Toate acestea sunt valabile in cazul in care BREXIT-ul va avea loc, fapt care nu mai este sigur in urma dezaprobarii de catre executivul britanic al tuturor incercarilor Teresei May.
Total votes: 7
Peer vote

Exista foarte multe dosare importante in marea tematica a Brexitului, iar unul dintre acestea este viitorul relatiei comerciale dintre UE si Regatul Unit (UK). Practic, este vorba despre relatia UK cu piata unica - temelie a constructiei europene. Este un aspect important pentru toate statele membre, inclusiv pentru Romania, avand in vedere dimensiunea economica si importanta comerciala si investitionala a UK pentru acestea. Putem contura cateva scenarii. Ele au fost analizate si intoarse pe toate fetele de catre analisti si de catre expertii in comert din capitalele europene si nu numai. In general, aceste analize sunt incarcate cu aspecte tehnice care le fac comprehensibile doar pentru initiati. Opinia mea este insa ca Brexitul nu este un proces tehnic, ci unul politic. Daca ii lasam pe negociatorii de comert international sa ne faca inventarul miilor de prevederi din acordurile comerciale ale UE care trebuie revizuite odata cu plecarea UK din Uniune, atunci, dupa ce ne apuca disperarea, vom trage concluzia ca negocierea tehnica a Brexitului va dura cel putin un deceniu. Dar, in primul rand, Brexitul este un proces politic. Deciziile politice odata luate vor trebui concretizate din punct de vedere tehnic si aceasta abordare trebuie sa prevaleze. Recurgand la o asemenea abordare politica, scenariile noastre se vor situa intre doua extreme - hard Brexit si soft Brexit.
Total votes: 8
Peer vote

În calitate de membru al UE, Regatul Unit și companiile care își au sediul aici își puteau vinde bunurile în mod liber clienților oriunde în UE, fără ca acești clienți să plătească taxe suplimentare pentru importul acestor bunuri. Consumatorii și companiile britanice puteau , de asemenea sa importe din alte țări din UE fără tarife. În afara UE, Marea Britanie va trebui să lanseze noi contracte pentru a avea comert liber cu statele Uniunii Europene. După zeci de ani de integragrea la UE, regulamentele britanice de afaceri sunt deja foarte armonizate cu Europa, ceea ce înseamnă că Marea Britanie ar putea face probabil o înțelegere foarte rapidă , așa cum face astăzi Norvegia. În practică, Marea Britanie va încerca mai mult să negocieze o formă nouă de acord de liber schimb.
Total votes: 12
Peer vote

UE a pus accentul de nenumărate ori pe faptul că susține o retragere regelmentată a Regatului Unit din Uniune. Aceasta a încheiat un acord de retragere a Regatului Unit pentru a se asigura că va exista în continuare o colaborare cu privire la diverse probleme în avantajul ambelor părți. Cu toate acestea, UE a adoptat măsuri de reducere a impactului unui eventual Brexit fără acord. Aceste măsuri nu pot oferi avantajele de a face parte din Uniunea Europeană. Sunt doar măsuri temporare și unilaterale. Unele dintre ele cer reciprocitatea Regatului Unit pentru a intra în vigoare. Solutiile pe termen lung depind de discuțiile viitoare dintre UE și Marea Britanicii vor putea intra în Uniunea Europeană fără viză pentru perioade scurte, cu condiția ca același lucru să se aplice cetățenilor europeni care călătoresc în UE. Companiile britanice ar putea oferi servicii în țările UE, cu condiția ca firmele UE să beneficieze de aceleași oportunități în Regatul Unit. Valabilitatea autorizațiilor de siguranță feroviară ar fi extinsă pentru a asigura continuitatea serviciilor feroviare între Regatul Unit și UE, cu condiția ca Marea Britanie să facă același lucru. Transportatorii de marfă și operatorii de autobuz și autocar din Marea Britanie ar putea să ofere servicii între Marea Britanie și UE, cu condiția ca Regatul Unit să ofere acces echivalent pentru companiile din UE. Cetățenii UE din Marea Britanie și cetățenii Regatului Unit din UE ar trebui să păstreze beneficiile protecției sociale dobândite înainte de retragere. Elevii și profesorii din Marea Britanie ar fi capabili să-și finalizeze studiile în străinătate în cadrul programului Erasmus +.
Total votes: 13
Peer vote